Sonic Youth Gossip

Sonic Youth Gossip (http://www.sonicyouth.com/gossip/index.php)
-   Non-Sonics (http://www.sonicyouth.com/gossip/forumdisplay.php?f=5)
-   -   >>the last movie you watched (http://www.sonicyouth.com/gossip/showthread.php?t=9589)

LifeDistortion 07.19.2018 01:51 PM

Has anyone seen The Greasy Strangler? I have not seen it but the things I read after it premiered in festivals was that was getting comparisons to Pink Flamingos-era John Waters.

demonrail666 07.19.2018 04:41 PM

Quote:

Originally Posted by LifeDistortion
Has anyone seen The Greasy Strangler? I have not seen it but the things I read after it premiered in festivals was that was getting comparisons to Pink Flamingos-era John Waters.


Yeah, the John Waters comparisons make sense (I'm sure the guys behind it are big fans of those movies) but it actually reminded me more of British comedies like League of Gentleman.

tw2113 07.19.2018 09:33 PM

Piranha and Piranha 3DD are small guilty pleasures of mine.

demonrail666 07.19.2018 11:24 PM

Quote:

Originally Posted by tw2113
Piranha and Piranha 3DD are small guilty pleasures of mine.


Yeah, they set out to do something pretty basic but unlike most films like that, they actually pull it off.

Speaking of most films like that, I watched Pool Party Massacre today, which sets the bar stupidly low and still fails to clear it. Proof that there's good trash and bad.

 

!@#$%! 07.19.2018 11:42 PM

haaa haaaa haaaaa i saw piranha 3dd thanks to demonyo—was hilarious yeah and thanks again

have never seen the original piranha somehow



in a bit of a hurry but just to shout death race 2000 HELL YEAH

what about... rollerball? have not seen in ages cant remember much but its on amazon. same era/ look as the other



ps christiane f was so fucking sad

LifeDistortion 07.20.2018 01:37 AM

RIP to Shinobu Hashimoto. Born 1918-2018. A screenwriter who wrote and co-wrote Rashomon, Seven Samurai, Ikiru, Throne of Blood, The Bad Sleep Well, Hidden Fortress, HaraKiri, Samurai Rebellion, and The Sword of Doom. Thank you for your stories.

demonrail666 07.22.2018 01:02 PM

 


Dial M For Murder

Dismissed by some as mere filmed theatre despite Hitchcock's filmed theatre still managing to be more cinematic than 99% of even the most elaborate and tricksy filmmakers. And Grace Kelly was, and always will be, perfect.

 

demonrail666 07.22.2018 02:36 PM

Quote:

Originally Posted by !@#$%!

what about... rollerball? have not seen in ages cant remember much but its on amazon. same era/ look as the other


I like Rollerball but I'm not sure I'd call it trashy. Although, like you, I haven't seen it in ages. (I wouldn't be surprised if the year it's set isn't already behind us).

Severian 07.22.2018 02:50 PM

I started watching Fantastic Beasts & Where to Find Them but holy hell that thing is long. Pretty, but long. Paused to watch some Americans Dad episodes because I needed a larf.

!@#$%! 07.23.2018 11:10 AM

Quote:

Originally Posted by demonrail666
 


Dial M For Murder

Dismissed by some as mere filmed theatre despite Hitchcock's filmed theatre still managing to be more cinematic than 99% of even the most elaborate and tricksy filmmakers. And Grace Kelly was, and always will be, perfect.

 


well, hell yes.

if i recall well ROPE was originally a play? and what he did with the camera there was simply fantastic. i think it was just 2 takes? brilliant.

hitchcock’s visual sense was something else.

Quote:

Originally Posted by demonrail666
I like Rollerball but I'm not sure I'd call it trashy. Although, like you, I haven't seen it in ages. (I wouldn't be surprised if the year it's set isn't already behind us).


think it was meant seriously yes? i mean the movie. i’ll watch it some time soon and report

Severian 07.23.2018 11:24 AM

Fantastic Beasts was actually pretty good, even though it took three attempts to view the whole thing.

Good world-building if nothing else.

ilduclo 07.23.2018 11:36 AM

sci fi short feature (30 min) called the Manual. Not bad at all

https://www.imdb.com/title/tt6173346/?ref_=fn_al_tt_1

Rob Instigator 07.23.2018 12:42 PM

I got Black Panther ready to watch, as soon as my wife is ready to view another massive CGI, actioner, superhero battlefest.....

demonrail666 07.23.2018 03:33 PM

Quote:

Originally Posted by !@#$%!
think it was meant seriously yes? i’ll watch it some time soon and report


It's serious in the same way Battle Royale or Hunger Games is serious but, say, Death Race 2000 isn't, despite all of them making a fairly similar point.

Damn, I really wanna watch Death Race 2000 again now.

!@#$%! 07.23.2018 03:38 PM

Quote:

Originally Posted by demonrail666
It's serious in the same way Battle Royale or Hunger Games is serious but, say, Death Race 2000 isn't, despite making a fairly similar point.

Damn, I really wanna watch Death Race 2000 again now.

wait, no, battle royale is a beat takeshi thing isnt it? wait, no—he was in it but it wasn’t his.

anyway ive only seen it only once but saw it more as a very dark comedy... whereas hunger games is earnest as fuck (event though i cant take it seriously).

yeah death race 2000 is infinitely rewatchable. would make a great video wallpaper. oh, maybe one for antagon’s dj shows...

Severian 07.23.2018 03:47 PM

Quote:

Originally Posted by Rob Instigator
I got Black Panther ready to watch, as soon as my wife is ready to view another massive CGI, actioner, superhero battlefest.....


Its surprisingly meh.

One friend of mine was like, its better than the Dark Knight, and I was like, no its not. Then he was like, you havent seen it yet. And I was like, I know, its not.

Then I watched it, and I was like, Yeah, nope.

SPELLBINDING, isnt it?!

Nah, but seriously... its fine. Its black Iron Man. Little bit of black Wonder Woman. Its not at all bad, but its nowhere near great.

demonrail666 07.23.2018 04:08 PM

Quote:

Originally Posted by !@#$%!
wait, no, battle royale is a beat takeshi thing isnt it? wait, nohe was in it but it wasnt his.

anyway ive only seen it only once but saw it more as a very dark comedy...


Possibly yeah. I've only seen it once and couldn't really get into it. This is gonna sound terrible but I had real trouble telling the difference between the characters. I could distinguish between the boys and the girls and the teachers, obviously, but beyond that it was just lots of school uniforms running around killing each other.

!@#$%! 07.23.2018 05:00 PM

Quote:

Originally Posted by demonrail666
Possibly yeah. I've only seen it once and couldn't really get into it. This is gonna sound terrible but I had real trouble telling the difference between the characters. I could distinguish between the boys and the girls and the teachers, obviously, but beyond that it was just lots of school uniforms running around killing each other.

haa haaa haaa

i dont remember any characters either— outside of takeshi that is

the rest is just one fucking gorey (edward) death after another... i do remember laughing. was i wrong? im a terrible man.

demonrail666 07.23.2018 05:22 PM

Quote:

Originally Posted by !@#$%!
i do remember laughing. was i wrong?

So long as you weren't laughing at it in Japanese so the characters wouldn't understand you. You're fucked if they subtitled you though.

!@#$%! 07.23.2018 05:38 PM

Quote:

Originally Posted by demonrail666
So long as you weren't laughing at it in Japanese so the characters wouldn't understand you. You're fucked if they subtitled you though.

i had subtitles on so i guess thats the last thing they heard


All times are GMT -5. The time now is 11:15 PM.

Powered by vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
All content 2006 Sonic Youth