Sonic Youth Gossip

Sonic Youth Gossip (http://www.sonicyouth.com/gossip/index.php)
-   Non-Sonic Sounds (http://www.sonicyouth.com/gossip/forumdisplay.php?f=4)
-   -   what are you listening to? (http://www.sonicyouth.com/gossip/showthread.php?t=2)

Sonic Youth 37 04.14.2008 01:06 AM

Last one before I go to sleep:

Mountain Battles-The Breeders
 

✌➬ 04.14.2008 01:07 AM

Love Shack- B-52's

m1rr0r dash 04.14.2008 01:13 AM

 

Florya 04.14.2008 01:41 AM

 


Ultramarine - United Kingdoms

Torn Curtain 04.14.2008 03:43 AM

The Grifters - Crappin' you negative

SYRFox 04.14.2008 04:49 AM

Eric Copeland - Hermaphrodite

Florya 04.14.2008 06:16 AM

 


Irmin Schmidt & Kumo - Axolotl Eyes

screamingskull 04.14.2008 09:29 AM

 


WOOOOOOOOOO HOOOOOOOOOOO

Sonic Youth 37 04.14.2008 10:06 AM

ATDI-Live at the Electric Ballroom

screamingskull 04.14.2008 10:07 AM

is that good? what songs do they play?

Sonic Youth 37 04.14.2008 10:12 AM

Yeah, it's good. The audio skips a bit during Cedric's and Jim's opening anti-mosh rant, but other than that it's fine.

1. Arcarsenal
2. Pattern Against User
3. Cosmonaut
4. Lopsided
5. Rolodex Propaganda
6. Rascuache
7. Invalid Litter Dept.
8. One Armed Scissor
9. Enfilade
10. Quarantined
11. Catacombs
12. Napoleon Solo

screamingskull 04.14.2008 10:18 AM

wow, that is an amazing set list, is there any good banter?

Sonic Youth 37 04.14.2008 10:22 AM

Oh yeah. During the opening anti-mosh thing Cedric says "please, don't be throwing shit up here, i'm gonna smack you in the face with my mic. I don't give a fuck if you take me to court" and he's all the time telling people to go "up and down" and Jim's telling everyone to "take care of each other"

screamingskull 04.14.2008 10:27 AM

Quote:

Originally Posted by Sonic Youth 37
Oh yeah. During the opening anti-mosh thing Cedric says "please, don't be throwing shit up here, i'm gonna smack you in the face with my mic. I don't give a fuck if you take me to court" and he's all the time telling people to go "up and down" and Jim's telling everyone to "take care of each other"


HA HA HA HA HA, he must he haunted by the nightmares of people throwing piss at then (TMV), from what i have heard that happens a lot more than you would think at their shows.

There's some great youtube footage from 'The Big Day Out' where Cedric's saying "are you all typical white people?" ha ha ha, they play two amazing songs then leave. But the footage stops right before they leave the stage which is a shame. It just ends with Cedric making sheep noises at the crowd, and Jim looking confused.

Sonic Youth 37 04.14.2008 10:31 AM

Yeah, that is one of my favorite clips. He freaks out on the crowd. "You learned that from the TV, you didn't learn that from your best friend. You're a robot. You're a sheep. BAAAHHHH BAAAHHH. I have a microphone and you don't. You're a sheep. You watch TV way too much. BAAHHH BAAHHH" Classic. He was probably tripping pretty hard and was pissed off.

That was the year though that some girl died in Limp Bizkit's mosh. It was like the day after the ATD-I show.

screamingskull 04.14.2008 10:40 AM

Quote:

Originally Posted by Sonic Youth 37
Yeah, that is one of my favorite clips. He freaks out on the crowd. "You learned that from the TV, you didn't learn that from your best friend. You're a robot. You're a sheep. BAAAHHHH BAAAHHH. I have a microphone and you don't. You're a sheep. You watch TV way too much. BAAHHH BAAHHH" Classic. He was probably tripping pretty hard and was pissed off.

That was the year though that some girl died in Limp Bizkit's mosh. It was like the day after the ATD-I show.


yeah, he said that he had never consistently played so many bad shows in his life than he did during that last year with ATD-I. There's some other youtube footage of TMV before they cleaned up where they get asked how they "prepared" for todays show. Cedric replies with a list of drugs, i find it funny, at first, but its also really kind of sad.

Sonic Youth 37 04.14.2008 10:43 AM

Quote:

Originally Posted by screamingskull
yeah, he said that he had never consistently played so many bad shows in his life than he did during that last year with ATD-I. There's some other youtube footage of TMV before they cleaned up where they get asked how they "prepared" for todays show. Cedric replies with a list of drugs, i find it funny, at first, but its also really kind of sad.


Hmm, I always took that interview as a joke, because it's from Lowlands Fest which was after Jeremy died, but maybe they weren't clean then. I don't know. The live footage of TMV while they were using is crazy, Cedric looks terrible in them, he's so strung out. Like this from De Facto, I think it's the worst he's ever looked
 


On a lighter note, I just won a copy of El Gran Orgo on ebay for .99 cents.

screamingskull 04.14.2008 10:49 AM

Quote:

Originally Posted by Sonic Youth 37
Hmm, I always took that interview as a joke, because it's from Lowlands Fest which was after Jeremy died, but maybe they weren't clean then. I don't know. The live footage of TMV while they were using is crazy, Cedric looks terrible in them, he's so strung out.


did they stop using straight after he died, or a few months after?

Theres one interview where Cedric's leg is twitching all the way through it, they said they were using because it was a "really positive experience" but as someone watching them from the outside, it didn't look good. Omar had like 4 really severe breakdowns whilst high on crack, developed a stutter, and became a recluse. That doesn't sound like fun.:(

I'm so fucking glad that they are clean and happy now, it could have ended so badly for the both of them. If Omar or Cedric had died, i don't think the other would have been able to go on.

✌➬ 04.14.2008 10:53 AM

Madonna-Immaculate Collection

Next-
R.E.M. - Accelerate.

Sonic Youth 37 04.14.2008 10:53 AM

I don't know. All that's ever been said is that the death of Jeremy convinced them to stop using opiods. But, none of the drugs he lists are opiods, so I have no idea. I knew they were a wreck at the time and Omar was using as heavy as Jeremy and it's just that Jeremy's luck ran out. Yeah, if either of them had died, that would the been the end of the other as well in every possible since of the word.

screamingskull 04.14.2008 10:56 AM

Quote:

Originally Posted by Sonic Youth 37
I don't know. All that's ever been said is that the death of Jeremy convinced them to stop using opiods. But, none of the drugs he lists are opiods, so I have no idea. I knew they were a wreck at the time and Omar was using as heavy as Jeremy and it's just that Jeremy's luck ran out. Yeah, if either of them had died, that would the been the end of the other as well in every possible since of the word.



Well heres a big HOOOOOOORAYYYYYYYYYY, that they are both ok. :D

I know that when they cleaned up Omar also gave up caffeine, alcohol, refined sugars, and processed foods. And he was already a Vegan, so wow! he must just live on water, rice and beans. he he he he he :)

Sonic Youth 37 04.14.2008 11:01 AM

Quote:

Originally Posted by screamingskull
Well heres a big HOOOOOOORAYYYYYYYYYY, that they are both ok. :D

I know that when they cleaned up Omar also gave up caffeine, alcohol, refined sugars, and processed foods. And he was already a Vegan, so wow! he must just live on water, rice and beans. he he he he he :)


Well, he's doing something right. He put out 5 albums last year and recorded at least 2 more.

screamingskull 04.14.2008 11:04 AM

apparently he has "almost a dozen" recorded albums he has yet to release! I am starting to get his solo stuff, i have A Manual Dexerity, and its fantastic.

The independent record shop i get all my albums from in the city has ALL of his solo stuff.

Sonic Youth 37 04.14.2008 11:08 AM

Supposedly there's a Mars Volta Documentary DVD he's doing and another live album, plus he's constantly working on A Manual Dexterity. I need to get the GSL DVD with the De Facto footage on it.

screamingskull 04.14.2008 11:12 AM

yeah i heard that, he's constantly working on like 8 different projects

i like this photo

 

Torn Curtain 04.14.2008 12:17 PM

Brigitte Fontaine est...

stu666 04.14.2008 12:32 PM

Hush Arbors
Brixton Windmill, London, UK 12 Mar 2008
(from dime)

Sonic Youth 37 04.14.2008 12:38 PM

 

batreleaser 04.14.2008 12:55 PM

omg, why do people like the mars volta?

anyways, last night/this morning:
dead machines-troubles
lsd march-constellations of tragedy
to live and shave in la-vedder vedder bedwetter, where a horse has been standing and where you belong
sonic youth-tv shit
lil wayne, birdman-like father like son
nirvana-bleach
black flag-the first 4 years
lake of dracula-savage land

now:
sonic youth-silver sessions

screamingskull 04.14.2008 12:58 PM

Quote:

Originally Posted by batreleaser
omg, why do people like the mars volta?


Ummm, because they are awesome, whatever, i am so sick of defending them on here. It's your loss that you don't like them.


Now, can we just drop all this "man, they suck so hard" shit.

batreleaser 04.14.2008 01:08 PM

their first ep was good, tremlant, and i was excited to see what theyd do. but then their songs got more pointless and pretentious with every ablum. 17 minute songs filled to the brim with all sorts of pointless blips and shit.

whatever, to each their own.

Torn Curtain 04.14.2008 02:13 PM

Sonic Youth - Dirty

king_buzzo 04.14.2008 02:17 PM

Storm & Stress - Meet me in the space they stare at leaving their seat during a show

EMMAh 04.14.2008 02:17 PM

Wukking Up - Patrice Roberts
Good old Soca haha.
This was the only song I liked to hear in Trinidad and Tobago, the rest drove me pretty much insane.

Destroyed 04.14.2008 03:30 PM

Throbbing Gristle - D.o.A. The Third and Final Report

marleypumpkin 04.14.2008 03:44 PM

Jesus Lizard - Shot

NOW:

Free Kitten - Sentimental Education (vinyl)

king_buzzo 04.14.2008 04:21 PM

pavement - elevate me later.

stu666 04.14.2008 05:52 PM

i havn't listened to this in ages
 

Onani Nic 04.14.2008 06:12 PM

CCR- Bayou Country

KEEP ON CHOOGLIN!!!

Sonic Youth 37 04.14.2008 08:06 PM

 


All times are GMT -5. The time now is 01:59 AM.

Powered by vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All content 2006 Sonic Youth