Sonic Youth Gossip

Sonic Youth Gossip (http://www.sonicyouth.com/gossip/index.php)
-   Non-Sonic Sounds (http://www.sonicyouth.com/gossip/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Goddammit, I love Unwound! (http://www.sonicyouth.com/gossip/showthread.php?t=46100)

Dr. Eugene Felikson 01.28.2011 02:37 PM

Goddammit, I love Unwound!
 
Easily one of the best bands I've ever heard. Catch me on the right day, and I might say that I enjoy them even more than Sonic Youth. I honestly can't recall a single song by them that I dislike. They don't get namedropped enough these days, and I find it quite pitiful that I couldn't find a thread dedicated to their brilliance on SYG.

So, Unwound, here's to you! In the famous words of the late Rob Instigator, "Skronk on!"

 


EVOLghost 01.28.2011 02:48 PM

I haven't listened to them. But I am now. ON Youtube. And well 10 seconds in.....and it doesn't sound bad.....quite good actually...I'm just gonna keep typing till I'm finished hearing this song and well....it sounds pretty gosh darn aewsome. so now I'm still listening while they play....no lyrics yet...but it sounds liek they can come in at any time....and well...this keyboard sucs so I'm just gonna stop typing.

EVOLghost 01.28.2011 02:48 PM

woah
lyrics just came in
awesome


http://www.youtube.com/watch?v=eDwpJOH5_Ks

EVOLghost 01.28.2011 02:49 PM

Thansk guy

Derek 01.28.2011 02:49 PM

There's a million threads on here about Unwound.

Dr. Eugene Felikson 01.28.2011 02:52 PM

Ones specifically dedicated to them? I couldn't find shit.

Yr welcome EVOL.

nicfit 01.28.2011 03:06 PM

some and one "official" for what it's worth.
 

repetition does not hurt (haha).

knox 01.28.2011 03:15 PM

'Leaves turn inside you' is probably one of the albums I've heard the most.

Really good very loud:
http://www.youtube.com/watch?v=XVUQxdn-MoQ

Dr. Eugene Felikson 01.28.2011 03:15 PM

Quote:

Originally Posted by nicfit
some and one "official" for what it's worth.


repetition does not hurt (haha).



lol nice joke.

Well, maybe I'm gonna have to get better at the search function, because I will tell you... that is NOT what you get when you search "Unwound".


Either way, great band - deserving of multiple threads. :D

knox 01.28.2011 03:17 PM

what's the problem anyway, it made me wanna listen to that album again right now.

noisereductions 01.28.2011 03:20 PM

yeah read my NR Essentials post Joe.

Dr. Eugene Felikson 01.28.2011 03:20 PM

They're like Sonic Youth, except without all the feminist nonsense, and songs that you only pretend to like.

knox 01.28.2011 03:25 PM

Quote:

Originally Posted by Dr. Eugene Felikson
They're like Sonic Youth, except without all the feminist nonsense, and songs that you only pretend to like.


you could have not posted that, you had the option

Dr. Eugene Felikson 01.28.2011 03:32 PM

If you can't see my tongue in my cheek, it looks quite similar to when Thurston's member is near-bursting through the side of Kim Gordon's mouth.

EVOLghost 01.28.2011 03:41 PM

^ that made me want to post something...but I wont'.....for many reasons.....

keep poppin pimples 01.28.2011 03:51 PM

they're pretty good, i just put on light at the end of the tunnel is a train p

hevusa 01.28.2011 07:22 PM

I had the pleasure of seeing them live. What an amazingly powerful band. Love them!

Jeremy 01.29.2011 03:43 AM

Unwound are a really, really consistent band. I think my two favorites from them are Leaves Turn Inside You (The obvious one) and New Plastic Ideas.... Fake Train is pretty damn good as well.

Probably my favorite Unwound song: http://www.youtube.com/watch?v=WilH0XISBUQ

~Jeremy~

hevusa 01.29.2011 04:01 AM

Leaves Turn Inside You is probably my LEAST favorite album.
Perhaps it is because I knew it was there last and I didn't want it to be so.

Dr. Eugene Felikson 01.29.2011 04:05 AM

New Plastic Ideas, and Repetition are my personal favorites.

DanielCarlson 01.29.2011 05:54 AM

Fantastic band. I think Fake Train is my favorite, but it's hard to say. Repetition and Leaves Turn Inside You are almost as good... and probably New Plastic Ideas as well. A extremely consistent band.

This is the best thing ever: http://www.youtube.com/watch?v=DyFLIK9kP2U

shabbray2.0 01.29.2011 09:30 AM

I accidently bid on "leaves turn inside you" on ebay about 6 or seven years ago. because it was titled something like "Leaves unwound Promodisc Sonic Youth". I thought I was bidding on a thusand leaves.
but it turns out to be the best bid-accident I could make.
Love the first half of the album. really I love it!

knox 01.30.2011 03:50 PM

Quote:

Originally Posted by Dr. Eugene Felikson
If you can't see my tongue in my cheek, it looks quite similar to when Thurston's member is near-bursting through the side of Kim Gordon's mouth.


right.

it was the "they're like sonic youth" part tho.

Dr. Eugene Felikson 01.30.2011 06:29 PM

Jus' hustlin da product knox.

EVOLghost 01.30.2011 06:48 PM

^ haha omg. love yer new avatar.

knox 01.30.2011 07:27 PM

Quote:

Originally Posted by hevusa
Leaves Turn Inside You is probably my LEAST favorite album.
.

more evidence that it's the best.

Silent Dan Speaks 01.30.2011 08:33 PM

Yeah, I recently got Leaves Turn Inside You and Repetition, and Leaves is good, but not great. As of right now, I definitely prefer Repetition.

hevusa 01.30.2011 10:33 PM

Quote:

Originally Posted by Silent Dan Speaks
and Leaves is good, but not great. As of right now, I definitely prefer Repetition.


Exactly.

StevOK 01.31.2011 08:35 AM

Repetition is still my favorite. So incredibly kick-ass.

Derek 01.31.2011 09:27 AM

Leaves Turn Inside You is the only Unwound album I can be bothered with anymore.

atsonicpark 01.31.2011 09:36 AM

yeah, really.

I like the 2 minutes of feedback! Always a huge fan of well produced feedback. Also see: fiirst minute of that Drive Like Jehu song with the feedback, Glassjaw's "HURTING AND SHOVING" with like 8 guitar layers playing feedback, SILVER SESSIONS.

DEMONNN DAYZZZZZZZZZZZZZZZ

Derek 07.07.2011 01:01 PM

Okay I changed my mind, they're the best band of the 90s.

Pax Americana 07.07.2011 05:51 PM

Really regret never having seen this band live. Fake Train is the favorite for me.

knox 07.08.2011 10:56 AM

Quote:

Originally Posted by Derek
Okay I changed my mind, they're the best band of the 90s.


one of.
i think people overlook babes in toyland as well.

washer 03.15.2012 04:52 PM

https://www.facebook.com/events/269775449768443/

* BANGS back together for one week only!
* Justin Trosper from UNWOUND's new band, name forthcoming! no other dates booked right now, don't miss their very first show.
* OLD WARS- loud bass and drum two-piece with Kathy Mendonca from the Gossip and Jen Moon.

A collaboration between Northern|Olympia All Ages Project and the Eagles Hall.
$5, all ages, early show so don't be late!

louder 03.15.2012 04:58 PM

Quote:

Originally Posted by knox
'Leaves turn inside you' is probably one of the albums I've heard the most.

Really good very loud:
http://www.youtube.com/watch?v=XVUQxdn-MoQ

ditto. each one of their albums has some great/classic tracks on it, but they all just make me wanna bump Leaves Turn Inside You.

Unwound's White Album. also the perfect soundtrack for rainy days.

pad_023 01.29.2013 03:10 PM

Good news

http://pitchfork.com/news/49346-nume...te-recordings/

Rob Instigator 01.29.2013 03:25 PM

I got to see Unwound in Houston during their Leaves Turn Inside YOu Tour. AWESOME.

Unwound is great.

I always used to hear people say "you like Sonic Youth, you need to listen to Unwound, and Blonde Redhead.."

I enjoy Unwound far more than I enjoy Blonde Redhead, which is hit or miss for me.

Severian 01.31.2013 09:23 PM

I've always thought of Unwound as being more akin to Slint and (for some reason) Fugazi than Sonic Youth, but I kinda lump them all together. Again, no fuckin' clue why. Probably has something to do with the point in my life when I really got into the bands. Wire falls into that category too, and so does My Bloody Valentine (kind of another head scratcher, I know).

Where was I? Ah yes. Nowhere, because I had not actually begun to make a point.

Aaaaaanyway.. Yes Unwound is one of the best fucking bands ever. I would never in a million years claim that they are better then Sonic Youth, I have many times, said to myself, "Holy shit, is Unwound actually better than Slint?!?" (Sometimes out loud, as I did today in the middle of a teleconference at work, much to my own chagrin. My boss was none too pleased.

But honestly in terms of volume of awesome music, and degree of the awesomeness of the awesome music, Unwound is definitely at lest on a par with the mighty Slint. And because there's so much more to be heard and enjoyed by Unwound, I'm going to have to say they'e the "better" band, even though Slint is the better "band." Does that make sense?

It does. And I also think that there is no band that comes closer to being "like" Sonic Youth. Y'know how some people always want to know who the next Nirvana/Pixies/Sonic Youth is going to be? Well, Unwound is the only answer I can come up with and it's a shitty fucking answer! To, I'll might add, a pretty stupid fucking question! One which I have asked a shit ton of times.

Best album of the 00's. Leaves Turn Inside You. Best non-Sonic Youth album anyway. I think. Of '00-'09 anyway.

noisereductions 01.31.2013 09:26 PM

^Leaves is easily one of my favorite records of all time. For sure.


All times are GMT -5. The time now is 05:38 PM.

Powered by vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
All content 2006 Sonic Youth